Angielski i niemiecki dla branży medycznej
BELT Corporate proponuje kursy w 2 wariantach: dla średniego personelu medycznego (pielęgniarki) i lekarzy. Program tych kursów uwzględnia specyficzne potrzeby obu grup zawodowych.
Szkolenie językowe dla lekarzy
Program kursu obejmuje opanowanie specyficznego słownictwa medycznego, zapoznaje uczących się z organizacją pracy w brytyjskich, irlandzkich i niemieckich szpitalach oraz uczy reagowania w typowych sytuacjach codziennych, takich jak:
- telefonowanie w sprawach służbowych
- wypełnianie dokumentacji medycznej
- prowadzenie rozmów z pacjentami członkami ich rodzin oraz personelem medycznym
Kurs pozwoli na podniesienie umiejętności komunikacji językowej w zakresie struktur i słownictwa medycznego, a także uaktywni posiadaną już wiedzę językową z położeniem nacisku na komunikatywny aspekt języka.
Zakres tematyczny obejmuje między innymi takie zagadnienia jak:
- anatomia
- serce, układ krwionośny i jego choroby
- narządy zmysłów i powikłania chorobowe
- narządy płciowe i powikłania chorobowe
- choroby nowotworowe
- cukrzyca i grypa
- badanie lekarskie i stawianie diagnoz
Grupa docelowa: personel medyczny, zwłaszcza pracujący w Polsce i pragnący wyjechać do pracy za granicę.
Forma zajęć: zajęcia grupowe
Poziomy zaawansowania: B1, B2, C1, C2
Szkolenie językowe dla pielęgniarek
Program szkolenia obejmie następujące zagadnienia:
- typowe sytuacje komunikacyjne: przedstawianie się, pozdrowienia, literowanie imion i nazwisk, określania rozkładu dnia pracy i ustalanie zakresu obowiązków
- struktura organizacyjna szpitala/przychodni
- typowe sytuacje dnia codziennego w pracy związane ze ścieleniem łóżek, dbaniem o higienę pacjentów, roznoszenie posiłków i karmienia chorych
- zagadnienia związane z diagnozą lekarską i wynikającymi z tego zaleceniami i trybem postępowania i dalszego leczenia
- słownictwo związane z dokonywaniem pomiarów (ciśnienie, temperatura, puls) oraz wypełnianiem dokumentacji medycznej
- sposoby przeprowadzania rozmów podczas przyjmowania pacjentów na oddział
- komunikowanie się podczas przygotowywania pacjenta do operacji i odbierania go z sali operacyjnej oraz wypełnianie pooperacyjnego formularza kontrolnego
- nazwy części ciała i dolegliwości, typowe sytuacje komunikacyjne: udzielanie pacjentowi kompleksowej informacji oraz diagnozowanie jego samopoczucia
- przeprowadzanie rozmów telefonicznych
- słownictwo związane z wizytowaniem i przekazywaniem pacjentów oraz prowadzeniem dokumentacji medycznej (pielęgnacja chorych)
- zagadnienia związane z podawaniem lekarstw i prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji
Grupa docelowa: pielęgniarki i położne, personel pracujący w Polsce i pragnący wyjechać do pracy za granicę.
Forma zajęć: zajęcia grupowe
Poziomy: wszystkie poziomy zaawansowania