Angielski i niemiecki w hotelarstwie
Program kursu obejmuje następujące umiejętności językowe niezbędne do porozumienia się z zagranicznymi klientami oraz słownictwo z zakresu hotelarstwa:
- witanie klientów, przedstawianie się, rejestracja gości w hotelu, udzielanie podstawowych informacji
- udzielanie informacji na temat usług oferowanych przez hotel, opis jego wyposażenia
- przyjmowanie rezerwacji telefonicznie i udzielanie informacji
- obsługa poczty elektronicznej
- wystawienie rachunków, ustalanie formy płatności, wyjaśnianie treści rachunku, żegnanie klientów
- przyjmowanie skarg i uwag klientów, radzenie sobie z uwagami krytycznymi, rozwiązywanie problemów
Grupa docelowa: pracownicy działu obsługi klienta w hotelach (recepcja i rezerwacja), osoby pracujące w Polsce i pragnące wyjechać do pracy za granicę.
Forma zajęć: zajęcia grupowe
Poziomy: wszystkie poziomy zaawansowania
Angielski i niemiecki dla gastronomii
Program kursu obejmuje następujące umiejętności językowe niezbędne do porozumienia się z zagranicznymi klientami oraz słownictwo z zakresu gastronomii:
- witanie klientów, przedstawianie się, przyjmowanie rezerwacji i udzielanie podstawowych informacji
- opis restauracji/kawiarni/pubu, ich wyposażenia i sposobu funkcjonowania
- serwowanie napoi: karta win, opisywanie drinków i ich rekomendowanie; przyjmowanie zamówień
- prezentowanie menu, opisywanie potraw i ich rekomendowanie, przyjmowanie zamówień
- wystawienie rachunków, ustalanie formy płatności, wyjaśnianie treści rachunku, żegnanie klientów
- przyjmowanie skarg i uwag klientów, radzenie sobie z uwagami krytycznymi, rozwiązywanie problemów
Grupa docelowa: pracownicy restauracji, kawiarni, barów i pubów; kelnerzy i barmani, osoby pracujące w Polsce i pragnące wyjechać do pracy za granicę.
Forma zajęć: zajęcia grupowe
Poziomy: wszystkie poziomy zaawansowania